RÓWNANIA !
zad 1 .
Jaś ma x złotych a Staś ma y złotych. Razem mają 35 zł , ale Staś ma o 8 złotych więcej od Jasia .
zad 2
Stefan ma x banknotów dwudziestozłotowych i y banknotów dziesięcio złotowych , razem 230 zł . Banknotów dzięsięciozłotowych ma o 5 więcej niż dwudzistozłotowych .

DAJE NAJLEPSZĄ. ; P ; ))

2

Odpowiedzi

2010-01-18T17:25:56+01:00
Zad.1
x jas
y stas

[x+y=35
[y=x+8

[x+x+8=35
[y=x+8

[2x=35-8
[y=x+8

[2x=27 |:2
[y=x+8

[x=13,5
[y=x+8

[x=13,5
[y= 21,5





zad 2
6 - 20zł
11 - 10zł

nie doszedłem jak obliczyc ale taki wynik ;) na logikę
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T17:33:22+01:00
Zad 1 .
x-->jaś
y--> staś

x+y=35
y=x+8

x+x+8=35
2x=27

x=13,5zł

y= 13,5+8
y= 21,5

odp. Jaś ma 13,5 zł, a Staś ma 21,5 zł.


zad.2

x -->banknoty dziesięciozłotowe
y--> banknoty dwudziestozłotowe

10x+ 20y=230
20y=10x + 5


Pozdrowienia;)


ps. trudno mi rozwiązać bez możliwości ułamków;)

Liczę na naj;**

20 4 20