Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T17:36:10+01:00
Krwawa niedziela:
Dywersja niemiecka w Bydgoszczy – akcja dywersyjna (V kolumny) zorganizowana przez służby specjalne III Rzeszy po agresji III Rzeszy na Polskę. Celem dywersji było opanowanie Bydgoszczy przed wkroczeniem regularnych jednostek Wehrmachtu oraz zakłócenie odwrotu oddziałów Armii "Pomorze". Stłumienie dywersji przez Wojsko Polskie i miejscową Straż Obywatelską w dniach 3 i 4 września 1939 r. zostało wykorzystane przez propagandę nazistowską na polecenie Josepha Goebbelsa, jako dowód na rzekome polskie okrucieństwa wobec mniejszości niemieckiej w Polsce oraz pretekst do masowych egzekucji (dokonywanych przez Wehrmacht - publicznie na rynku w Bydgoszczy, Selbstschutz i Einsatzkommandos - w tzw. "Dolinie Śmierci") i uwięzienia w obozach koncentracyjnych III Rzeszy tysięcy polskich mieszkańców Bydgoszczy i Pomorza Nadwiślańskiego, które znalazły się pod okupacją III Rzeszy.
3 3 3
2010-01-18T17:37:53+01:00
1 września niemcy bez wypowiedzenia wojny zaatakowały Polskę o godzienie 4:45, pancernik Schlezwig-Holschtain rozpoczął ostrzeliwanie Westerplatte. Obroną Westerplatte dowodzieł Major Henryk Sucharski i miał do dyspozycji 180 ludzi. bronili się do 7 września gdyż zabrakło im amunicji.
1 wrzesień Obrona Poczty Polskiej przez ludność cywilną.
1-3 wrzesień bitwa pod Mławą
7-10 wrzesień bitwa pod Wizną stroną polską dowodził Władysław Raginis.
9/10-18 wrzesień bitwa nad Bzurą stroną polską dowodził generał Tadeusz Kutrzewa.
16/17 wrzesień ZSRR zaatakował Polskę pod pretekstem ochrony narodowości niepolskich. ( na mocy paktu Ribbentrop- Mołotow)
28 września Warszawa skapitulowała
2 października skapitulował Hel
5 październik bita pod Kockiem stroną polską dowodził Franciszek Kleeberg.

na marginesie wszystkie bitwy w polsce dizały się w 1939r. a 23 września odbyła się radziecko-niemiecka defilada z okazji zdobycia Polski.
7 4 7