Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T17:34:41+01:00
Mozna to przedstawic bez trzech niewiadomych, tylko z samym x.
x - jeden bok (y u ciebie)
x + 3 - drugi bok (x u ciebie)
2x - 2 - trzexci bok (z u ciebie)
x+x+3+2x-2 = 17
4x+1=17
4x=16
x=4
Odp: Boki maja takie dlugosci: 4,7,6.
1 5 1
2010-01-18T17:35:48+01:00
Obw=17cm
y- bok
x- 3+y
z- 2y-2

3+y+y+2y-2=17
4y+1=17
4y=16
y=4

y=4
x=7
z=6
1 5 1
2010-01-18T17:37:00+01:00
X=y+3cm
z=2y-2cm
y + (y + 3cm) + (2y - 2 cm) = 17cm
4y+3cm-2cm=17cm
4y+1cm=17cm
(17cm - 1cm) /4=4cm
y=4cm
x=7cm
z=6cm