Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-18T17:34:02+01:00
Zakładamy, że S1 << S2. Na powierzchnię S1 będzie działał kierowca siłą . Mamy siłę i powierzchnię. Zatem obliczmy ciśnienie. . Teraz właśnie pojawia się Prawo Pascala. Ciśnienie spowodowane działaniem siły na powierzchnię S1 będzie działać na wybraną w dowolnym miejscu i dowolnej wielkości powierzchnię. Na każdą powierzchnię zatem także na powierzchnię S2. Ciśnienie jest stałe więc . Tym razem siła będzie ,,wypychać tłok do góry".
Z poczynionych wcześniej założeń wynika (S1 << S2), że F2 >> F1, ponieważ równanie musi być spełnione.
Zapewnia równy rozkład siły hamowania bez konieczności kłopotliwej regulacji.
7 2 7
2010-01-18T17:34:29+01:00
Naciskając na hamulec wywieramy nacisk na tłok o małej powierzchni. który z kolei wypycha płyn hydrauliczny który wywiera ciśnienie tłoki o dużej powierzchni które naciskaja na tarcze hamulca wtedy powstaje tarcie i samochód się zatrzymuje
22 3 22