Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T17:36:13+01:00
Tereny o płytkim poziomie wód gruntowych porasta bór wilgotny,
powstaje parowanie wody ,powoduje powstawanie gleb glejowych i torfowych, w ten sposób magazynują wode.
Torfowiska odgrywają bardzo znaczącą rolę w regulacji stosunków wodnych, ponieważ magazynują ją w duzych ilości . Są też miejscem bytowania wielu rzadkich gatunków roślin i zwierząt. Powstający torf jest wydobywany i wykorzystywany m.in. w lecznictwie oraz w rolnictwie.Wyróżnia się torfowiska niskie, przejściowe i wysokie.Mała ilość ciepła ogranicza parowanie wody i stąd gleby tundrowe kształtują się w warunkach anaerobowych, co sprzyja nagromadzeniu się próchnicy torfowej i związków odtlenionych. Prowadzi to do tworzenia się gleb torfowoglejowych – płytkich i ubogich w składniki odżywcze.
1 5 1
2010-01-18T18:36:18+01:00




Tereny o płytkim poziomie wód gruntowych porasta bór wilgotny,
powstaje parowanie wody ,powoduje powstawanie gleb glejowych i torfowych, w ten sposób magazynują wode.
Torfowiska odgrywają bardzo znaczącą rolę w regulacji stosunków wodnych, ponieważ magazynują ją w duzych ilości . Są też miejscem bytowania wielu rzadkich gatunków roślin i zwierząt. Powstający torf jest wydobywany i wykorzystywany m.in. w lecznictwie oraz w rolnictwie.Wyróżnia się torfowiska niskie, przejściowe i wysokie.Mała ilość ciepła ogranicza parowanie wody i stąd gleby tundrowe kształtują się w warunkach anaerobowych, co sprzyja nagromadzeniu się próchnicy torfowej i związków odtlenionych. Prowadzi to do tworzenia się gleb torfowoglejowych – płytkich i ubogich w składniki odżywcze.
1 5 1