Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T17:39:28+01:00
Ruch obrotowy Ziemi jest to ruch wokół własnej osi. Skutkiem jest zmiana pory dnia czyli dzień i noc.
Ruch obiegowy Ziemi to ruch Ziemi wokół Słońca i trwa 365 dni.
dzien równy nocy w warszawie występuje: 21. marca
2 3 2
2010-01-18T17:42:49+01:00
1. Ruch obrotowy ziemi to taki ruch jaki ziemia wykonuje wokół własnej osi z zachodu na wschód. Jeden pełny obrót trwa 24 godz.. Ziemia obraca się 365 stopni w czasie 24godz. Obrót o 15 stopni trwa 1godz. a o 4 stopnie 4min.

2.Ruch obrotowy ziemi to ruch wokół słońca odbywa się po linii zwanej orbitą. Pełen obieg dookoła Słońca trwa 365 dni i 6 godz. więc co 4 lata będzie rok przestępny czyli rok będzie miał 366 dni. Ruch obiegowy ziemi można obserwować jako pozorną wędrówkę słońca na tle różnych gwiazdozbiorów.
1 1 1