Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T17:40:41+01:00
Znaczenie owadów:

- szkodniki pól, lasów i magazynów,
- roznoszą choroby,
- pasożyty ludzi i zwierząt (np. wszy i pchły),
- biologiczne zwalczanie owadów,
- zapylanie roślin,
- produkcja miodu,
- odgrywają ogromną rolę w przyrodzie,
- mogą spowodować zmianę szaty roślinnej i składu fauny,
- przyczyniają się do zamierania drzew na dość rozległym terenie (np. borecznik sosnowy, brudnica mniszka).

Proszę :).
2 5 2
2010-01-18T17:48:34+01:00
Po pierwsze to skutki npozytywne
zapylaja rozne kwiatki czesc z owadow wytwarza bardzo przydatne czlowiekowi produkty pszczoly produkuja miod oraz wos (wiedziałas/es otym?)a jedwabniki dostarczaja nici z ktorych wytwarza sie jedwab wazna role odgrywaja mrowki zjadaja szczatki roslin i zwierzat nagromadzone na powierzchni zwierzat teraz negatywne:
wiele owadow niszczy uprawy termity drazace tunele w drewnie niszcza drewniane budynki niektore owady roznosicieli pasozytnych moga zarazac ludzi roznymi chorobami much domowe i karaczany jedza nasze art. spozywcze roznosza drobnoustroje chorobotworcze komar przenosi malarie a pchly dzume

mysle ze ci to sie przyda bo wlasnnie to przerabialismy ;)