Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T17:47:27+01:00
Błędne koło - sytuacja bez wyjścia; położenie, w którym nie można się połapać, o co chodzi

dmuchać na zimne - wykazywać się ogromną (przesadną) ostrożnością

odprawiać z kwitkiem - odmówić komuś załatwienia jakiejś sprawy

poczta pantoflowa - mówienie komuś czegoś nieoficjalnie, na ucho

pocałować klamkę - nie zastać kogoś w domu

suszyć komuś głowę - narzucać się komuś z prośbami, natrętnie się o coś upominać, natarczywie się czegoś domagać

wilczy bilet - dokument z opinią negatywną, uniemożliwiający osobie posiadającej taki dokument przyjęcie do szkoły, pracy, jakiejś instytucji



Pozdrawiam :)
39 4 39
2010-01-18T17:49:38+01:00
*błędne koło - sytuacja bez wyjścia, beznadziejna, trudna do rozwiązania.

*dmuchać na zimne - wykazywać się ogromną (przesadną) ostrożnością; sprawdzać wszystko po kilka razy.

*odprawiać kogoś z kwitkiem - odmówić komuś załatwienia jakiejś sprawy; odesłać kogoś z niczym, odmawiając mu jakiejś przysługi.

*pocałować klamkę - nie zastać kogoś w domu; odejść spod czyichś drzwi z niczym.

*poczta pantoflowa - mówienie komuś czegoś nieoficjalnie, na ucho.

*suszyć komuś głowę - narzucać się komuś z prośbami, natrętnie się o coś upominać, natarczywie się czegoś domagać.

*wilczy bilet - dokument z opinią negatywną, uniemożliwiający osobie posiadającej taki dokument przyjęcie do szkoły, pracy, jakiejś instytucji.
27 4 27