Odpowiedzi

2010-01-18T17:46:24+01:00
A więc masz podaną mase cukru i masę wody. To razem tworzy roztwór. Woda to twój rozpuszczalnik, a cukier to substancja, która rozpuścisz w wodzie.
Zatem masa całego roztworu to masa cukru i razem z masą wody, w tym przypadku: 60g + 240g = 300 g.
A stężenie to procentowa zawartość masy substancji w tym całym roztworze, w tym przypadku- stężenie cukru w wodnym roztworze cukru.
A liczy się je ze wzoru:

Cp= ms•100%/mr

gdzie:
Cp- stężenie procentowe
ms- masa substancji rozpuszczanej
mr- masa całego roztworu (inaczej mr+ms, czyli masa rozpuszczalnika(zazwyczaj wody) i masa substancji)

Podstawmy dane do wzoru:

Cp= 60g•100%/300g (gramy się skrócą)
Cp=6000%/300
Cp=20%
I takie jest stężenie twojego roztworu :)
Mam nadzieję, że pomogłam :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T17:47:33+01:00
Cp=masa substancji przez masa roztworu razy 100%
Cp---> stężenie procentowe
mr=masa substancji plus masa wody
mr---> masa roztworu

Dane:
masa substancji=60g
masa wody=240g

Szukane:
masa roztworu
stężenie procentowe

mr-= 60g+240g=300g
Cp=60g przez 300g razy 100%
Cp=0,2g *100%=20%

Odp: Masa roztworu wynosi 300g a stężenie procentowe 20%.
  • Użytkownik Zadane
2010-01-18T17:49:14+01:00
60g-masa substancji rozpuszczonej
240g-masa rozpuszczalnika
60g+240g=300g-masa roztworu

Cp=ms/mr*100%
Cp-stężenie procentowe
ms-masa substancji
mr-masa roztworu
Cp=60g/300g*100%
Cp=20%

Musisz to podstawić do wzoru.Musisz wiedzieć co jest rozpuszczalnikiem a co substancją rozpuszczoną.