Książka Matematyka 1 (1 gimnazjum ) zadanie 1/157

1.Przekształć iloczyny na sumy.
a) 3(a-2)
b) -4(x+y)
c) -5(-x+1)
d) -3a(⅓-a)
e) (t-2s-1)*7
f) ½(2a-4b+1)
g) m(2m+3)
h) 3p(2r+5p-1)
i) xy(2x-3y+5)

BŁAGAM ..Jak nie umiesz wszystkich tych przykładów to zrób chociaż część..! PliSS to na jutro.. !! ;**

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-18T17:46:24+01:00
Wystarczy to co przed nawiasem pomnożyć przez wszystko to, co w nawiasie:
a) 3a-6
b)-4x-4y
c)5x-5
d)-a+3a²
e)7t-14s-7
f)a-2b+½
g)2m²+3m
h)6pr+15p²-3p
i)2x²y-3xy²+5xy
8 4 8
2010-01-18T17:47:08+01:00
A)3a-6
b)-4x-4y
c)5x-5
d)-a+3a²
e)7t-14s-7
f)a-2b+½
g)2m²+3m
h)6pr+15p²-3p
i)2x²y-3xy²+5xy
6 3 6
2010-01-18T17:49:01+01:00
A) 3(a-2) = 3a - 6
b) -4(x+y) = - 4x - 4y
c) -5(-x+1) = 5x - 5
d) -3a(⅓-a) = - a + 3a²
e) (t-2s-1)*7 = 7t - 14s -7
f) ½(2a-4b+1) = a - 2b + 1/2
g) m(2m+3) = 2m² + 3m
h) 3p(2r+5p-1) = 6pr +15p² - 3p
i) xy(2x-3y+5) = 2x²y - 3xy² + 5xy

5 5 5