Zad. 1

Ile można zaoszczędzić, kupując 30 litrów oranżady w butelkach dwulitrowych zamiast w butelkach półtoralitrowych?

butelka 2l - 2,60 zł
butelka 1,5l - 2,26 zł

zad. 2

Ogrodnik zebrał 110 kg jabłek, które ułożył w trzech jednakowych skrzynkach. Jedna skrzynka ważyła brutto 34¾ kg, a druga - 36,3 kg. Trzy puste skrzynki ważą razem 6¾ kg. Ile jabłek było w trzeciej skrzynce?

podpowiedź:
Waga brutto to waga towaru wraz z opakowaniem.

Waga netto to waga towaru bez opakowania.

Waga samego opakowania nazywana jest tarą.



Bardzo proszę o szczegółowe dane obliczeń.
z góry dzięki. ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-29T14:53:44+02:00
30:2 = 15
15* 2,6 = 39
30:1,5 = 20
20*2,26 = 45,2
45,2 - 39 = 6,2
Można zaoszczędzić 6,2 zł
2.
34¾ - (6¾:3) = 34¾ - 2¼ = 32,5
36,3 - 2¼ = 34,05
110 - (32,5+34,05) = 110-32,5 - 34,05 = 43,45
Odp. W 3 skrzynce było 43,45 kg jabłek
2009-09-29T15:22:14+02:00
15*2,60=31,20
20*2,26=45,2
45,2-31,20=14
zaoszczedza 14 zł
jedno zadanie jestem w stanie zrobić