Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T17:50:06+01:00
Złota wolność szlachecka była najwyższą wartością dla ,,szlachetnie urodzonych''. Była to wolność od wszelkiego ucisku i od obowiązków, podatków, poświęcenia itd. Od połowy XVII wieku za jej najważniejszy element uważano liberum veto.

Miałam ostatnio z tego sprawdzian. Dość trudny był :).
86 4 86
2010-01-18T18:41:12+01:00
Złota wolność szlachecka było tookreślenie zbioru praw i przywilejów, przysługujących szlachcie. Zestaw praw gwarantujących wolność szlachecką zwany artykułami henrykowskimi zostały spisane na sejmie elekcyjnym w maju 1573, a następnie przedstawiony do podpisania Henrykowie Walezemu jako warunek objęcia tronu Rzeczypospolitej.
68 3 68