Odpowiedzi

2010-01-18T17:53:40+01:00
Korzenie roślin rozpościerają szeroko i głęboko w poszukiwaniu składników pokarmowych. Niektóre rośliny wybierają drogę "na skroty". Wiele gatunków łąkowych, jak gnidosz z alpejskich łąk, zapuszcza krótkie korzenie do korzeni innych roślin i wykrada im składniki pokarmowe. Nie szkodzą jednak zaatakowanej roślinie, bowiem różnią się od prawdziwych pasożytów tym, że fotosynteztyzując, wytwarzają własny pokarm. Takie rośliny nazywane są półpasożytami, ponieważ wykradają niewiele składników pokarmowych.
Kolejnym przykładem półpasożyta to jemioła. jej liście są zielone, zawierają chlorofil, a więc moga fotosyntetyzować i produkować własne cukry
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-18T17:55:27+01:00
Półpasożytnictwo - jemioła jest półpasożytem, ponieważ sama produkuje sobie pokarm w procesie fotosyntezy a od drzewa pobiera jedynie sole mineralne i wodę.

Znaczy, że w połowie sama produkuje pokarm.drugą poowłę pobiera od drzewa
10 4 10
2010-01-18T18:09:49+01:00
Korzenie roślin rozpościerają szeroko i głęboko w poszukiwaniu składników pokarmowych. Niektóre rośliny wybierają drogę "na skroty". Wiele gatunków łąkowych, jak gnidosz z alpejskich łąk, zapuszcza krótkie korzenie do korzeni innych roślin i wykrada im składniki pokarmowe. Nie szkodzą jednak zaatakowanej roślinie, bowiem różnią się od prawdziwych pasożytów tym, że fotosynteztyzując, wytwarzają własny pokarm. Takie rośliny nazywane są półpasożytami, ponieważ wykradają niewiele składników pokarmowych.
Kolejnym przykładem półpasożyta to jemioła. jej liście są zielone, zawierają chlorofil, a więc moga fotosyntetyzować i produkować własne cukry.
4 5 4