Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T18:05:52+01:00
Praca :
Jaką pracę wykonuje dźwig budowlany, który podnosi element ściany bydynku o masie 300kg na wysokośc 15m ?
Dane:
m = 300 kg
s = 15m
g = 10 m/s²
Szukane :
W = ?

W = F * s
F = Fg = m*g
Obliczenia:
W = 300kg * 10m/s² * 15m = 45000 N * m = 45000J = 45kJ

MOC :
Jeśli ważysz 0,5kN i wchodzisz po schodach na wysokość 10m w czasie 20s, to jaka jest twoja moc?
Dane:
Fg = 0,5kN = 500N
s= 10m
t = 20s
Szukane :
P = ?
P = W/t
W = Fg * s
P = ( Fg * s) /t
Obliczenia:
P = ( 500N * 10m) / 20s = 250N * m/s = 250 J/s = 250 W = 0,25kW

E. POTENCJALNA:
Ciało o masie 25kg spada z wysokości 14m. Jaka jest jego energia potencjalna w połowie wysokości?
Dane:
m=25kg
g=10m/s²
h=7m
Ep = m*g*h
Ep = 25kg*10m/s² * 7m = 1750 J

Jeśli chcesz więcej zadań to napisz do mnie wiado, bo mogę wysłać o wiele więcej : D
2010-01-18T18:08:11+01:00
Pęd :
•Jaki jest pęd auta o masie 1,5t poruszającego się z prędkością 72km/h?
•Pojazd o masie 1t przebył 1km w czasie 20s. Jaki posiadał pęd?
•Jaka jest masa ciała którego pęd wynosi 750kg × m/s a prędkość 7,5 m/s ?
Praca:
•Pasażer w pociągu podniósł walizkę o ciężarze 120N i położył na półce w wysokości 2m. Jaką wykonał prace?
•Plecak ucznia ma masę 8kg. Jaką pracę wykona ten uczeń gdy podniesie plecak z podłogi na wysokość 1m.?
Moc:
•Jaką mocą należy dysponować aby ciężar o wartości 10N podnieść w czasie 1s. ?
Energia powszechna:
•Jaką energię bedzie posiadała książka o masie 0,5kg. umieszczona na półce na wysokości 2m.?
•Jaką energię ma ciało o masie 55kg znajdujace sie na wysokości 2,5m wzgledem ziemi?
Energia kinetyczna:
•Jaką energię posiada ciało o masie 1kg. które porusza się z prędkością 20m/s?