Podstawą graniastosłupa prostego jest romb o przekątnych 6cm i 8ch oraz boku długości 5cm.Wysokość graniastosłupa ma długość 20cm.Oblicz pole powierzchni bocznej i pole powierzchni całkowitej tego graniastosłupa.(proszę o obliczenia)
Na pewno dam naj;>

3

Odpowiedzi

2010-01-18T17:54:09+01:00
P podstawy - 6 x 8 / 2 = 24cm2
P boku - 5 x 20 = 100cm2
p całkowite - 24 x 2 + 100 x 4 = 48 + 400 =448cm2
P boczne - 100 x 4 = 400cm 2
2 2 2
2010-01-18T17:54:37+01:00
6*8/2=24
powierzchnia jednej sciany:
20*5=100
100*4=400
400+24+24=448cm²
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T17:55:11+01:00
Liczymy pole rombu:
P = ½ × 6cm × 8 cm
P = 24cm²
Pole jednej podstawy jest równe 24cm² więc pole dwóch podstaw jest równe 48cm²

Liczymy pole powierzchni bocznej
P= 5cm × 20cm × 4
P = 400cm²

Pole powierzchni bocznej wynosi 400cm²

Pole powierzchni całkowitej = pole powierzchni bocznej + pole dwóch podstaw
400cm² + 48cm² = 448cm²
3 5 3