Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T18:04:08+01:00
1 krok: piszemy dane.

Dane:
V1 = 200 cm3 = 0,2 dm3 NaOH
ms = 24g NaOH
Cm = ?
n = ?
M NaOH = 23g + 16g + 1g = 40 g/mol [jest to masa molowa, potrzebna do dalszych obliczeń]

2 krok: piszemy potrzebne wzory.

Cm = n/V
n = m/M

3 krok: przystępujemy do obliczeń
a) liczymy mole

n = m/M
n = 24g/40g/mol = 0,6 mol

b) liczymy stężenie molowe

Cm = n/V
Cm = 0,6 mol/0,2 dm3 = 3 mol/dm3

Odp. Stężenie molowe roztworu wynosi 3 mol/dm3.
8 4 8
2010-01-18T18:05:18+01:00
Masa substancji=24g
v=200cm3=0,2dm3
masa molowa NaOH = 40 mol/dm3
40g - 1 mol
24g - x
x=0,6mol
Cm = n/v
Cm = 0,6/0,2=3 mol/dm3
1 5 1