Na forum internetowym wpisało się 120 tys. osób . Twórca forum prześledził , że uczestników tego forum można podzielić na nudziarzy i fantastów, przy czym tych pierwszych jest 5 razy więcej. ilu nudziarzy , a ilu fantastów zapisanych jest na forum ?
to zad. powinno być jbc z klamerkami.

2

Odpowiedzi

2010-01-18T17:59:46+01:00
X-fantaści 20000
5x-nudziarze 5*20000=100000
x+5x=120000
6x=120000 /:6
x=20000
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T18:00:12+01:00
X - liczba nudziarzy
y - liczba fantastów

x + y = 120 000
x= 5y

x + y = 120 000
x - 5y = 0 / ×(-1)

x + y = 120 000
-x + 5y = 0

6y = 120000 / :6
y= 20000

y= 20000
x=100000