Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T18:07:25+01:00
Y - cena gumki pierwotna
x - cena ołówka pierwotna

2x+3y=7,4
x-0,2x=0,8x - cena ołówka po obniżce o 20 %
y+0,05y=1,05y - cena gumki po podwyżce o 5%
2*0,8x+3*1,05y=7,40-0,76

2*0,8x+3*1,05y=7,40-0,76
2x+3y=7,4

1,6x+3,15y=6,64
2x=7,4-3y

1,6(3,7-1,5y)+3,15 y=6,64
x=3,7-1,5y

5,92-2,4y+3,15y=6,64
x=3,7-1,5y

0,75y=6,64-5,92
x = 3,7-1,5y

0,75y=0,72
x =3,7-1,5y

y=0,72:(0,75)
x=3,7-1,5y

y=0,96
x=3,7-1,5y

y=0,96
x=3,7-1,5*0,96=3,7-1,44=2,26

y=0,96 złotych - cena gumki
x=2,26 złotych - cena ołówka
19 4 19
2010-01-18T18:19:52+01:00
Ołówek - x
gumka - y
2x +3y= 7,4
2(x-20%x)+3(y+5%y)=7,4 - 0,76
2x-0,4x+3y+0,15y=6,64
1,6x+3,15y=6,64
x=3,7-1,5y
1,6(3,7-1,5y)+3,15=6,64
5,92-2,4y+3,15=6,64
0,75y=0,72
y=0,96
x=3,7-1,5*0,96
x=3,7-1,44
x=2,26
ołówek kosztował 2,26zł a gumka 0,96 zł
10 4 10