Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T18:13:02+01:00
-Uniezależnienie procesu zapłodnienia od wody-wykształcenie łagiewki pyłkowej

-Wyposażenie zarodków w materiał zapasowy na pierwszy etap samodzielnego życia przez roślinę macierzystą

-rozwój silnie zredukowanych gametofitów oraz zarodków na sporoficie

-wykształcenie owoców chroniących nasiona i sprzyjających rozsiewaniu

-wykształcenie nasienia,tworu przetrwalnikowego (nawet kilku lat)
2 5 2
2010-01-18T18:16:38+01:00
Ja Cechy WIDZĘ TAKIE:
- dobrze znoszą zgryzanie przez zwierzęta i koszenie
-nasiona zawierają dużo białka
- są współżyją z bakteriami brodawkowymi, które mają zdolność wiązania azotu z powietrza
-są ważnym składnikiem lasów(jarzębina, lipa)
1 3 1