Odpowiedzi

2010-01-18T18:16:00+01:00
Jednolisciennie- najczęsciej wiązkowy system korzeniowy, dwulisciennie palowy

liscie pojedyncze i nerwacja równoległa u jendolisciennych, u dwu liscie moga byc pojedyncze i złożone ,pierzaste lub dłoniaste
Wiązka przewodząca w jednoliś. zamknięta, brak kambium a u dwuliśc. wiązka otwarta o ułożeniu koncentrycznym z kambium

Wykorzystanie:
-są pożywieniem dla roślin i zwierząt
- uzyskuje się z nich papier, ubrania(bawełna)
- są składnikami lekarstw (i używek)
- dostarczają wrażen estetycznych
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T18:20:53+01:00
Zadanie1
Rośliny jednoliścienne:
-łodyga zwykle nie przyrasta na grubość,wiązki przewodzące rozproszone w całym przekroju łodygi
-system korzeniowy wiązkowy
-liście unerwione równolegle, bez wyraznego nerwu głównego, nie posiadają ogonków, równowąskie

Rośliny dwuliścienne:
-łodyga przyrasta na grubość,wiązki przewodzące tworzę zwarty walec osiowy
-system korzeniowy palowy(korzeń główny i korzenie boczne)
-liście unerwione pierzasto lub dłoniasto z ogonkami,brzegi wycinane lub ząbkowane.

zadanie2
Rośliny okrytonasienne są powszechne w naszym otoczeniu.
W warunkach naturalnych stanowią początkowe ogniwo w łańcuchu życia, chronią glebę przed erozją i dostarczają wartościowego surowca drzewnego. Wiele gatunków służy jako gatunki ozdobne, bariera przeciw wiatrom albo ochrona przed słońcem. Rośliny okrytonasienne są źródłem pokarmu, który zjadamy - bezpośrednim, na przykład ziarna zbóż, owoce i warzywa, lub pośrednim - dzięki któremu mamy mleko, jaja i mięso. Dostarczają również lekarstw (kora niektórych okrytozalążkowych zawiera substancje o działaniu identycznym jak kwas askorbinowy (główny składnik aspiryny), przypraw, olejów oraz innych produktów.
14 3 14