2 osoby podróżują z Kowna do Krakowa samochodem lub autobusem. Koszt biletu PKS wynosi 169 zł. Uczniom i studentom przysługuje 10 zł zniżki. Długość trasy wynosi 750 km, a ich samochód pali 9l./100km. Którym środkiem transportu podróż byłaby tańsza, jeżeli cena 1l. benzyny wynosi: 1∈ (1∈=4 zł.)
DZięki ;***

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-29T15:24:12+02:00
PKS=169
stud=159 ze zniżką
trasa=750km
sam 9l/100km
1l benzyny=4zł
9*4=36zl
36zł/100km
x-750km
x=(36*750)/100=270zł
tańsza by była podróż samochodem dla dwóch osób
1 5 1
2009-09-29T15:24:50+02:00
9l - 100km
xl - 750km
9*750=100x
6750=100x /:100
67,5=x
67,5* 4= 270zł.
jeżeli cena biletu podana jest dla jednej osoby to bardziej opłaca się jechać samochodem.
1 5 1