1. Ciepło parowania wynosi 2260 KJ/kg.
a) Para wodna o masie 1 g i temperaturze 100 stopni C, skraplając się, ......... ( pobiera, oddaje) ......... .... ciepła.
b) W czasie skraplania temperatura pary wodnej .............. (rośnie, maleje, się nie zmienia).

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T18:27:34+01:00
1. Ciepło parowania wynosi 2260 KJ/kg. (2260000 J/kg)
a) Para wodna o masie 1 g i temperaturze 100 stopni C, skraplając się, oddaje 2260 J ciepła.
b) W czasie skraplania temperatura pary wodnej się nie zmienia.

Uzasadnienie odpowiedzi!
Q = m × Ct = 0,001kg × 2260000 J/kg = 2260 J
Skraplanie zachodzi przy stałej temperaturze
3 4 3
2010-01-18T21:58:05+01:00
1) oddaje :)
2) maleje (chyba skroplona nie bedzie miala 100 stopni nie?)
3 3 3