Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T18:28:51+01:00
Pozytywne :
-biora udział w fermantacji alkoholowej
-wykorzystuje się je do tworzenia leków (antybiotyk Penicylina z pleśni)
-przemysł spożywczy

Negatywny:
- powodują wiele chrób np. grzybica
-podowują zgniliznę
-powodują psucie się produktów spożywczych

:)
14 2 14
2010-01-18T18:30:45+01:00
POZYTYWNE ZNACZENIE:
-są pokarmem dla ludzi
-są wykorzystywane do produkcji antybiotyków(penicylina z pędzlaka)
-są wykorzystywane w przemyśle spożywczym do produkcji alkoholu(drożdże piwne,winne),serów pleśniowych i w piekarnictwie(drożdże piekarnicze)
NEGATYWNE ZNACZENIE:
-pasożyty wywołują choroby(grzybicę skóry i grzybicę narządów wewnętrznych)
-psują produkty spożywcze-pleśnie
-niszczą rośliny i powodują duże straty w rolnictwie
:D
13 3 13
2010-01-18T18:32:25+01:00
Pozytywne skutki :
-w środowisku wodnym są głównymi producentami materii organicznej, która jest pokarmem dla wielu zwierząt wodnych.
-w zasiedlaniu środowisk nieopanowanych jeszcze przez organizmy żywe pełnią ważna rolę
-są mało odporne na wysychanie, co pozwala im przetrwać okres, kiedy fotosynteza nie jest możliwa np. gdy woda traci przejrzystość na skutek zanieczyszczenia.
Negatywne skutki :
-w zbiornikach wodnych pojawiają się masowo, tworząc tak zwane zakwity
-przyczyniają się do znacznego zmniejszenia stężenia tlenu rozpuszczonego w wodzie
-prowadzi również do śmierci wielu zwierząt.

;)) to jest dobrze. ;D
16 4 16