Odpowiedzi

2010-01-18T18:27:56+01:00
Obwód prostokąta o bokach:x,y obliczamy ze wzoru:
Ob=2*x+2*y

z danych w zadaniu mamy:
Ob=24cm
x=y+2cm
podstawiamy dane do wzoru na obwód:

24cm=2(y+2cm)+2y
24cm=2y+4cm+2y
24cm=4y+4y
4y=24cm-4cm
4y=20cm/:4
y=5cm

x=5cm+2cm=7cm

Boki tego prostokąta maja długości: 5cm i 7cm.
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T23:47:24+01:00
Obw = 2a + 2b

a = b + 2cm

Teraz podstawiamy:
znamy obwód: 24cm

24cm = 2 * (b + 2cm) + 2 * b
24 cm = 2b + 4cm + 2b
24cm - 4 cm = 2b + 2b
20cm = 4b /4
b = 5cm

znamy już bok a, a teraz by wyliczyć bok a wystarczy podstawić go pod wcześniejszy wzór:

a = b + 2cm
a = 5 cm + 2 cm
a = 7 cm

Dla sprawdzenia:
P= 2a + 2b
P= 2*7cm + 2*5cm
P= 14cm + 10cm
P= 24cm

czyli zgadza się:)


Mam nadzieję że pomogłam,
Pozdrawiam ;)
40 4 40