Odpowiedzi

2010-01-18T18:30:39+01:00
Rozumiem oczywiście, że ta działka ma kształt prostokąta...

150dm=15m

I x
II x+15m

x+x+15m=150m:2
2x+15m=75m
2x=60m |:2
x=30m

I 30m
II 45m
2 5 2
2010-01-18T18:31:39+01:00
X- 1 bok
x+15 - drugi bok

Obwod = 2x+2(x+15)= 2x+2x+30=150
4x=150-30
4x=120
x=30

a drugi bok 30+15=45
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T18:32:16+01:00
150 dm=15 m

2x+2(x+15)=150
2x+2x+30=150
4x=150-30
4x=120
x=30 m <--- jeden bok

30+15=45 m <----drugi bok

Działka ma wymiary 30x45m

1 5 1