Odpowiedzi

2010-01-18T18:33:06+01:00
Koloseum jest to jeden z największych amfiteatrów na świecie.
;-*

Pozdrawiam;P
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T18:38:25+01:00
Koloseum to jedna z najpiękniejszych budowli antycznych. To wspaniały amfiteatr mieszczący się w parku Domus Aurea Nerona, został wzniesiony przez cesarzy z dynastii Flawiuszów.
Koloseum jest budowlą na planie owalu o obwodzie 527 m., długości 188 m. i szerokości 156 m i z 4 kondygnacjami sklepionymi krzyżowo. Bogato dekorowane wewnętrzne korytarze prowadziły na widownię liczącą ponad 50 tysięcy miejsc siedzących także kilka tysięcy miejsc stojących.Jest 80 wejść.

2010-01-18T18:38:40+01:00
Amfiteatr Flawiuszów, znany także jako Koloseum, został wzniesiony w latach 70-82 n.e. przez cesarzy Wespazjana i Tytusa . Miał kształt owalu o długości 188 m, szerokości 156 m i obwodzie ok. 520 m. Mimo zniszczeń amfiteatr przetrwał do naszych czasów i jest obecnie największym zachowanym zabytkiem architektury starożytnego Rzymu.
Każda z czterech kondygnacji amfiteatru ozdobiona była kolumnami i rzeźbami.