Główna nagroda w teleturnieju ''wygraj milion'' wynosi 1 mln zł.
a) Moneta 1 zł waży 0,005 kg.Ile ważyłaby wygrana w teleturnieju,gdyby została wypłacona w monetach jednozłotowych?
b) Moneta 10 gr. waży 2,51 g. Ile ton ważyłaby ta wygrana,gdyby została wypłacona w dziesięciogroszówkach?

3

Odpowiedzi

2010-01-18T18:38:49+01:00
A) 1000000 * 0,005 kg = 50000kg
b) 100000000 * 2,51 kg = 25100000 g
28 4 28
2010-01-18T18:39:59+01:00
A)0.005x1000000=5000kg
b)1000000:10=100000 2,51gx100000=251000g

chyba będzie dobrze ; )
23 4 23
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T18:46:24+01:00
A) 1zł - 0.005kg
1 000 000 - x kg

x= 1 000 000zł * 0,005kg /1zł = 5000 kg = 5 t

odp. Nagroda ta ważyłaby 5 ton.

b) 1 000 000 zł --> 10000000 x 10gr

10gr - 2,51 gr
10000000 - x

x= 10000000 * 2,51g /10gr = 2510000 g = 2510 kg = 2,51 t

odp. Nagroda wazylaby 2,51t.
42 4 42