Odpowiedzi

  • Emi4
  • Rozwiązujący
2010-01-18T18:37:56+01:00
Obydwie rzeczy zawierają błonnik. Błonnik zapobiega nowotworom jelita, usprawnia przemianę materii itp.
  • Użytkownik Zadane
2010-01-18T18:38:00+01:00
Są głównie do produkcji słodu w związku z bogatą zawartością węglowodanów.Zapobiega on bowiem powstawaniu wad wrodzonych cewy nerwowej.Bogatym źródłem kwasu foliowego
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-18T18:39:08+01:00
1.Uzasadnij krótko celowość spożywania przez ludzi otrąb i zarodków nasion.
odp:są głównie do produkcji słodu w związku z bogatą zawartością węglowodanów.Zapobiega on bowiem powstawaniu wad wrodzonych cewy nerwowej.Bogatym źródłem kwasu foliowego
2.Wyjaśnij co nazywamy mąką "z pełnego przemiału".
odp:Produkty przemiału zbóż - poszczególne grupy produktów zbożowych wyróżnia się między sobą stopniami rozdrobnienia w trakcie procesu przemiału
3.Nasienie powstaje...z zalążka w wyniku zapłodnienia składający się z zarodka.................
Owocnia powstaje... ze ściany zalążni słupka, czasami przy udziale dna kwiatowego...................
Owocnia pełni funkcję..... jej różne struktury ułatwiają rozsiewanie nasion,gromadzi substancje organiczne oraz w niektórych owocach drewnieje i tworzy ścianę komory nasiennej........