Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T18:44:19+01:00
1) 5% * 80g = 4g
80g + 20g = 100g
4 / 100 = 4%
2) 3kg - 6dag
1kg - 2dag
2dag / 1kg = 2%
2010-01-18T18:46:51+01:00
2)

Dane: Oblicz:
3kg- masa roztworu Stężenie procentowe: ?
6 dkg- masa cukru

Rozwiązanie:
6dkg/4,5kg*100%= 6dkg/450dkg*100%=75dkg*100%=7500%
2010-01-18T18:46:54+01:00
1) Cp początkowe=5%
ms=?
mr początkowa=80g
mr końcowa= 100g

trzeba obliczyć masę substancji:
Cp=ms•100%/mr
Cp•mr=ms•100%
ms=Cp•mr/100%
ms=5%•80g/100%
ms=400g/100
ms=4g

i teraz stężenie otrzymanego roztworu:
Cp=ms•100%/mr
Cp=4g•100%/100g
Cp=400%/100
Cp=4%

2)
Cp=?
ms=6dag=0,6kg
mr=3kg

Cp=ms•100%/mr
Cp=0,6kg•100%/3kg
Cp=60%/3
Cp=20%