Odpowiedzi

2010-01-18T18:46:29+01:00
A^2+a^2= 2
2a^2=2
a=1 bok kwadratu policzony z pitagorasa

wzor na pole trójkąta równobocznego

a^2 * pierw(3) / 4 = pierw(3) /4
jako ze sa 4 trójkąty bo na kazdym boku kwadratu jest jeden to mnozymy przez 4 i dodajemy pole kwadratu.

wynik = pierw(3) + 1
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T18:51:11+01:00
Pole ośmiokąta - Pk+4Pt (Pk - pole kwadratu, Pt - pole tójkąta)

Pk=a²
a=d/√2 (bo d=a√2)
a=2/√2
a=2*√2/√2*√2
a=2√2/2
a=√2

Pk=√2²
Pk=2

Pt=a²√3/4
Pt=√2²√3/4
Pt=2√3/4
Pt=√3/2

P=2+4*√3/2
P=2+2√3
1 5 1