Odpowiedzi

2010-01-18T22:40:42+01:00
Przeobrażenie zupełne - jajo → larwa → poczwarka → osobnik (owad) dorosły

w przeobrażeniu niezupełnym brak stadium poczwarki
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T22:55:45+01:00
1.

*cechą stawonogow wyróżniającą je wsrod innych zwierzat sa odnoza zbudowane z czlonow polaczonych stawami
*ciało stawonogow pokryte jest chitynowym pancerzem
*ciale stawonogow jest segmentowane
*segmenty moga tworzyc odrebne czesci ciala - glowę , tułów i odwłok
*wnętrze ciała stawonogow stanowi jama , w ktorej plynie krew z zatem uklad krwionosny jest zamkniety
*uklad oddechowy ma zroznicowana budowe zalezna od srodowiska zycia
*przewod pokarmowy rozpoczyna sie otworem gebowym zaopatrzonym w narzady gebowe przystosowane do pobierania roznego rodzaju pokarmu
* w rozwoju wystepuje przobrazenie

2.

zupelne ;
jajo -> larwa -> poczwarka -> owad dorosły


niezupelne ;
jajo -> larwa -> owad dorosły (imago)