Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-18T18:54:34+01:00
Moje ulubione kolędy to:

,,Bóg się rodzi" słowa jej to:

Bóg się rodzi, moc truchleje:
Pan niebiosów obnażony !
Ogień krzepnie, blask ciemnieje,
Ma granice Nieskończony ?
Wzgardzony, okryty chwałą,
Śmiertelny król nad wiekami.
A słowo ciałem się stało
I mieszkało między nami.
Cóż masz, niebo, nad ziemiany ?
Bóg porzucił szczęście swoje,
szedł między lud ukochany,
Dzieląc z nim trudy i znoje.
Niemało cierpiał, niemało,
Żeśmy byli winni sami.
A słowo ...
W nędznej szopie urodzony,
Żłób mu za kolebkę dano !
Cóż jest, czym był otoczony ?
Bydło, pasterze i siano.
Ubodzy, was to spotkało
Witać Go przed bogaczami !
A słowo ...
Podnieś rękę, Boże Dziecię,
Błogosław ojczyznę miłą,
W dobrych radach, w dobrym bycie
Wspieraj jej siłę swą siłą,
Dom nasz i majętność całą,
I wszystkie wioski z miastami.
A słowo ...

,,Dzisiaj w Betlejem":

Dzisiaj w Betlejem wesoła nowina,
że Panna czysta porodziła Syna.
Chrystus się rodzi, nas oswobodzi.
Anieli grają, Króle witają,
Pasterze śpiewają, bydlęta klękają.
Cuda, cuda ogłaszają.
Maryja Panna Dzieciątko piastuje
I Józef święty Ono pielęgnuje
Chrystus się rodzi ...
Choć w stajeneczce Panna Syna rodzi,
Przecież on wkrótce ludzi oswobodzi.
Chrystus się rodzi ...
I Trzej Królowie od wschodu przybyli,
I dary Panu kosztowne złożyli.
Chrystus się rodzi ...
Pójdźmy też i my przywitać Jezusa.
Króla nad Królami, uwielbić Chrystusa.
Chrystus się rodzi ...

A także ,,Anioł pasterzom mówił"

Anioł pasterzom mówił:
Chrystus się wam narodził
w Betlejem, nie bardzo podłym mieście.
Narodził się w ubóstwie
Pan waszego stworzenia.
Chcąc się dowiedzieć tego
poselstwa wesołego,
bieżeli do Betlejem skwapliwie.
Znależli dziecię w żłobie,
Maryję z Józefem.
Taki Pan chwały wielkiej,
uniżyl się Wysoki,
pałacu kosztownego żadnego
nie miał zbudowanego
Pan waszego stworzenia.
O dziwne narodzenie,
nigdy niewysławione !
Poczęła Panna Syna w czystości,
porodziła w całości
Panieństwa swojego.
Już się ono spełniło,
co pod figurą było:
Arona różdżka ona zielona
stała się nam kwitnąca
i owoc rodząca.
Słuchajcież Boga Ojca,
jako wam Go zaleca:
Ten ci jest Syn najmilszy, jedyny,
w raju wam obiecany,
Tego wy słuchajcie.
Bogu bądź cześć i chwała,
która byś nie ustała,
jako Ojcu, tak i Jego Synowi
i Swiętemu Duchowi,
w Trójcy jedynemu.

Podobają mi się te kolędy ponieważ mówią o Narodzeniu naszego Pana. Kolęda ,,Bóg się rodzi" mówi o tym, że z Narodzeniem Pana wszystko się zmienia: ,,...Pan niebiosów obnażony ! Ogień krzepnie, blask ciemnieje, Ma granice Nieskończony ?...". Druga kolęda mówi nam że Narodzenie Pana jest Wesołą Nowina. Trzecia zaś kolęda mówi o czym mówił Anioł Pasterzom.

Sama robiłam mam nadzieje że pomogłam.
2 2 2
2010-01-18T19:03:34+01:00
Moim zdaniem najładniejszą kolędą jest Dzisiaj w Betlejem
poniewarz jest skoczna i wesoła. Podoba mi sie również z tego powodu iż są zawarte w niej słowa które są dla mnie zrozumiałe(Ja dalejniewiem ale może ci się przydać troche)
-I niepatrz na błęy ortograficzne ;]
2 1 2
2010-01-18T20:00:54+01:00
,,Anioł pasterzom mówił"

Anioł pasterzom mówił:
Chrystus się wam narodził
w Betlejem, nie bardzo podłym mieście.
Narodził się w ubóstwie
Pan waszego stworzenia.
Chcąc się dowiedzieć tego
poselstwa wesołego,
bieżeli do Betlejem skwapliwie.
Znależli dziecię w żłobie,
Maryję z Józefem.
Taki Pan chwały wielkiej,
uniżyl się Wysoki,
pałacu kosztownego żadnego
nie miał zbudowanego
Pan waszego stworzenia.
O dziwne narodzenie,
nigdy niewysławione !
Poczęła Panna Syna w czystości,
porodziła w całości
Panieństwa swojego.
Już się ono spełniło,
co pod figurą było:
Arona różdżka ona zielona
stała się nam kwitnąca
i owoc rodząca.
Słuchajcież Boga Ojca,
jako wam Go zaleca:
Ten ci jest Syn najmilszy, jedyny,
w raju wam obiecany,
Tego wy słuchajcie.
Bogu bądź cześć i chwała,
która byś nie ustała,
jako Ojcu, tak i Jego Synowi
i Swiętemu Duchowi,
w Trójcy jedynemu.


podoba mi się ta kolęda, ponieważ jest to przykład jak my mamy głosić dobrą nowinę. A jest w tej kolędzie nowina o narodzinach Pana Jezusa
2 2 2