Na forum internetowym "Sami o sobie" wpisalo sie 120 tys. osob . Tworca forum przesledzil , ze uczestnikow tego forum mozna podzielic na nudziarzy i fantastow , przy czym tych pierwszych jest 5 razy wiecej. Ilu nudziarzy a ilu fantastow jest na forum ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T18:58:33+01:00
Nudziarze 5x
fantasi? x

5x+x=120
6x=120 |:6
x=20

nudziarze 100
fantasi? 20

oczywiście wyniki w tysiącach
2010-01-18T19:01:59+01:00
Fantastyści - y
nudziarze - 5y
5y + y = 120tys.
6y = 120tys
y = 120tys : 6
y = 20tys
Fantastyści - 20tys
Nudziarze - 20tys x 5 = 100tys
2010-01-18T19:12:28+01:00
Fantastyści x
nudziarze 5x

x + 5x = 120000 osób
6x = 120000osób / 6
x = 20000 osób (<--- tyle było fantastów)

x * 5 = 20000osób * 5 = 100000 osób = 100 tys osób

fantastyści =20000 osób
nudziarze =100000 osób


Mam nadzieję że pomogłam,
Pozdrawiam ;)