Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T19:20:12+01:00
Góra Kościusz została zdobyta 15 lutego 1840 roku przez polskiego podróżnika i odkrywcę Pawła Edmunda Strzeleckiego i nazwana przez niego dla uczczenia pamięci gen. Tadeusza Kościuszki.

Park Narodowym - Kosciuszko National Park
2 1 2
2010-01-18T19:24:01+01:00
Góra Kościuszki została tak nazwana przez Strzeleckiego.

Jego nazwiskiem nazwano w Australii pasmo górskie, 2 szczyty, jezioro, rzekę i miasteczko.
*Góry Strzeleckiego (Strzelecki Ranges) – Wiktoria
*Góra Strzeleckiego (Mount Strzelecki) – 636 m n.p.m. – Terytorium Północne
*Góra Strzeleckiego (Strzelecki Peak) – 756 m n.p.m. – Wyspa Flindersa
*Rzeka Strzeleckiego (Strzelecki Creek) – 190 km dł. Australia Południowa
*Pustynia Strzeleckiego (Strzelecki Desert) – na zachód od jeziora Eyre.
*Rezerwat Przyrody Strzeleckiego (Strzelecki Regional Reserve) w obszarze *Pustyni Strzeleckiego.
*Miasteczko "Strzelecki"
1 2 1