Bardzo proszę o pomoc:)

Ciężarek sześcienny o masie m=10 kg znajduje się między dwiema równoległymi płaszczyznami. Jaką siłą należałoby ściskać sześcian tymi płaszczyznami, aby nie zsuwał się między nimi w dół? Współczynnik tarcia między sześcianem a płaszczyzną wynosi f=0,1.

Z góry dzięki

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T09:21:15+01:00
Dane:
m = 10 kg
F = 0,1
Rozw.:
Aby klocek się niezsuwał siła tarcia musi być conajmniej równa ciężarowi klocka

T = Fc
Siła tarcia to iloczyn siły nacisku (szukanej w tym zadaniu) i współczynnika tarcia
czyli
F×f = m×g
F = m×g / f = 10 kg × 10 [m/s²] / 0,1 = 1000 N
4 3 4
2010-01-19T10:32:47+01:00
M = 10 kg
F = 0, 1

F = Fc
F = m * g / g
F = 10 kg * 10 m/s² : 0, 1
F = 1 000 N

Odp. Należałoby ściskać siłą 1 000 N.
3 3 3
2010-01-19T10:38:44+01:00
F = 1000 N

Odp. Należałoby ściskać siłą 1000 N.



LICZĘ NA NAJLEPSZĄ ODPOWIEDŹ :)
5 1 5