Odpowiedzi

2010-01-18T19:29:28+01:00
-pokrycie terenu
-rozmieszczenie lądów i mórz
-ukształtowanie powierzchni
-wystepowanie proądów morskich
-wysokość w metrach n.p.m
-połoznienie geograficzne na kuli ziemskiej -szerokośc geograficzna.

Prosze. ;))
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T19:55:08+01:00
Kapsztad położony jest w strefie podzwrotnikowej śródziemnomorskiej dlatego tez średnia roczna temp. powietrza wynosi ok. od 10*C do 20*C, najcieplejsze miesiące to lipiec i sierpien, opady przeważają w chłodniejszej porze roku.

Na Warunki klimatyczne w Kapsztadzie wpływa obecności oceanu który ochładza klimat i powoduje równomierne rozłozenie opadów a także powstawanie sezonowych wiatrów i powstawaniu sezonowych układów ciśnien.

Na klimat Kap. wpływa także obecnosc zimnych prądów morskich które ochładzają temperature powietrza, a także zmniejszają ilosc opadów, dlatego w Kapsztadzie jest mniej opadów niż w północnej części RPA. Na warunki klimatyczne wpływa także szerokość geograficzna, a także ukształtowanie terenu. W Kapsztadzie przeważają tereny pustynne dlatego dobowe amplitudy będą wyskoie;)
2 5 2