Na powierzchni planety o promieniu R przyspieszenie grawitacyjne jest równe 25m/s^2. W odległości 1,5R od powierzchni planety przyspieszenie to wynosi:
a) 4m/s^2
b) 8m/s^2
c) 11m/s^2
d) 17m/s^2

Zadanie na dziś.Proszę o pomoc!! Potrzebuje całe rozwiązanie .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T19:13:09+01:00
Wg mnie A:

1,5R+R=2,5R

2,5R:R=2,5

(2,5)^= 6,25

25m/s^:6,25=4m/s^

sorry za wcześniejszy błąd...
2 1 2
2010-01-18T20:48:08+01:00
R₁=1
r₂=1,5

r₁+r₂=2,5
2,5²=6,25

25[m/s²]:6,25=4m/s²

OPD: A
1 5 1