Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T19:10:30+01:00
A-2/2+ b/4=10 /*4
a+b/2=15 /*2

2a-4+b=40
a+b=30

2(30-a)+b=44
a=30-b

60-2b+b=44

-b=-16
a=30-y

b=16
a=30-16

b=16
a=14

16 i 14
1 2 1
2010-01-18T19:15:16+01:00
  • Użytkownik Zadane
2010-01-18T19:18:56+01:00
Średnia arytmetyczna pewnych dwóch liczb jest równa 15. gdyby jedna z tych liczb zmiejszyć o 2, a druga zmniejszyć dwukrotnie, to średnia arytmetyczna wyniosłaby 10. znajdż te liczby.

x-pierwsza liczba
y-druga liczba

(x+y)/2=15
(x-2)+(1/2*y)/2=10

(x+y)/2=15 |*2
x+y=30 |-y
x=30-y

(x-2+ 1/2*y)/2=10 |*2
30-y-2+ 1/2y=20
28- 1/2y=20 |-28
- 1/2y=-8 |*(-2)
y=16

x=30-y
x=30-16
x=14


2 5 2