Wypisz środki stylistyczne z wiersza:

"o sobie"

Nie tyle Puszcza Niepołomska zwierza,
Nie tyle ordy janczarskie żołnierza'
Nie tyle pszczółek ukraińskie ule,
Nie tyle włoskich kortegian gondule,
Nie tyle krymskich strzał różne sajdaki,
Nie tyle goździ indyjskie karaki,
Nie tyle wrzecion brabanckie kądziele,
Nie tyle kółek młyn, co jedwab miele,
Nie tyle śledzi od północy morze,
Nie tyle różnych barw tęcza i zorze,
Nie tyle Loret toczonych pacierzy,
Nie tyle Wiedeń sieci i obierzy,
Nie tyle gdański port łasztów tatarki,
Nie tyle książek frankfortskie jarmarki,
Nie tyle wiosna kwiatów, lato kłosów,
Jesień owoców i organy głosów,
Gwiazd jasne niebo, piasku morskie brzegi,
Kropel spory deszcz, spłachcia gęste śniegi,
Nie tyle mają i jeziora trzciny,
Jak ja mam bólu dla swej Katarzyny.

2

Odpowiedzi

2010-01-18T19:24:38+01:00
Rymy:
zwierza-żołnierza, ule-gondule,sajdaki-karaki,kądziele-miele,morze-zorze,pacierzy-obierzy,tatarki-jarmarki,kłosów-głosów,brzegi-śniegi,trzciny-katarzyny.
epitety:
niepołomska,ukraińskie,różne,indyjskie,frankfortskie,jasne,morskie,spory,gęste.
porównania: brak
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T19:30:01+01:00
Nie tyle- anafora - wyraz powtarza sie w kazdym wersie na poczatku,
Epitet- barbancjie kadziele, krymskich strzal, ukrainskie ule toczonych pacierzy itp. (wszedzie sa praktycznie),
Nie tyle mają i jeziora trzciny jak ja mam bólu dla swej Katarzyny- porównanie