Odpowiedzi

2010-01-18T19:15:40+01:00
Pole trójkąta 1/2a*b
1/2*6*8=24
pc=2*Pp+pb
pc=2*24+6*10+8*10+10*10
pc=288cm^2

2010-01-18T19:15:42+01:00
Podstawą graniastosłupa jest trójkąt prostokąty o bokach długość 6 cm , 8 cm i 10 cm wysokośc tego graniastosłupa ma długość 10cm Oblicz jego pole powierzchni .

Pp = 6*8/2=24 cm2
Pb = 6*10 + 8*10 + 10*10 = 240 cm2
Pc = 2Pp + Pb = 48 + 240 = 288 cm2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T19:19:25+01:00
Podstawą graniastosłupa jest trójkąt prostokąty o bokach długość 6 cm , 8 cm i 10 cm wysokośc tego graniastosłupa ma długość 10cm Oblicz jego pole powierzchni .
Pc=Pp+pb
Pb=a*H+b*H+c*H
Pb-6cm*10cm+8cm*10cm+10cm*10cm
Pb=60cmkwadratowych+80cmkwadratowych+100cm kwadratowych
Pb=240 cm kwadratowych
Pp=2*(1/2a*h)
Pp=2*( 1/2* 6cm*8cm)
Pp=2*24cm kwadratowe
Pp=44cm kwadratowe
Pc=240cm kwadratowych+44 cm kwadratowe=288 cm kwadratowych
Odp.Pole powierzchni tego graniastosłupa wynosi 288 cm kwadratowych.
1 1 1