" Państwo Wodzińscy zużyli w marcu 6m³ wody zimnej i 7m³ wody ciepłej. Zapłacili za to 54 zł. W kwietniu za zużycie 7 m³ wody zimnej i 6m³ wody ciepłej zapłacili 50 zł. Ceny wody w marcu i kwietniu były takie same. Ile kosztuje 1m³ wody zimnej, a ile ciepłej? "
ROZWIĄZANIE:
z - cena wody zimnej
c - cena wody ciepłej

6z+7c=54
7z+6c=50

Bardzo proszę o rozwiązanie zadania metodą podstawiania lub przeciwnych współczynników.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T19:24:30+01:00
Z - cena wody zimnej
c - cena wody ciepłej

6z+7c=54|*6
7z+6c=50|*(-7)

36z+42c=324
-49z-42c=-350
-13z=-26|:(-13)
z=2

6*2+7c=54
12+7c=54
7c=54-12
7c=42|:7
c=6

odp: 1m³ wody zimnej kosztuje 2 zł. a 1m³ ciepłej kosztuje 6zł.
2010-01-18T19:28:54+01:00
6z + 7c=54
7z+6c=50
x=9- 7/6 y (wpisz pod kreska ulamkowa siedem szostych)
7(9- 7/6y)6y=50

x=9-7/6y
63-8 i jedna szosta y +6y=50

x=9 - 7/6y
-2 i jedna szosta y= -13

x=9- 7/6
y=6
y=6
x=9-7
x=2
y=6
x- zimna
y-ciepla