Agata pochwaliła się koleżankom, że 14 lutego otrzymała bardzo dużo walentynek : szóstą część przysłał jej cichy wielbiciel z kl. 3a, a wielbiciel z 3b o 2 więcej. Nie dodała, że połowę walentynek wysłał sama do siebie. Ile walentynek naprawdę otrzymała od swoich wielbicieli.?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-18T19:25:04+01:00
1/6x + 1/6x + 2 + 3/6x = x
2=1/6x
12=x

Otrzyma 12 walentynek . :)
1 5 1
2010-01-18T19:27:01+01:00
1/6 + 1/6x + 2 + 3/6x = x
2=1/6x
x=2×6
x=12

odp. Agata dostała 12 walentynek

1 1 1