Mam tu dwa zadania proszę o pomoc,

1. W państwie Sierra Leone liczącym 4,4 mln mieszkańców, urodziło się 148 tys, dzieci, zmarło 40 tys. osób . Ile wynosi wskaźnik przyrostu naturalnego w promilach.

2. W roku 2008 w Namibii mieszkało 1.8 miliona osób. Współczynnik przyrostu naturalnego wyniósł 6 promili. Oblicz o ole wzrosła liczba ludności tego kraju.

2

Odpowiedzi

2009-09-29T16:05:06+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-29T18:25:51+02:00
1. Trzeba to obliczyć z wrozu

Ut -Zt
Wpn= ------------ x 1000 promili
l

Ut -l. urodzen
Zt- l. zgonów
L -srednia liczba ludności

wiec: zamieniam tysiace na mld bo musi byc w tej samej jednostce 148tys to 0,148 mld a 40 tys to 0,040 mld

0,148 - 0,040 0,108
Wpn= ------------ x 1000 promili = ----------- x 1000 = 24,5 promili(przybli)
4,4 4.4

a w procentach 2,4% ( w przyblizeniu)

1 5 1