GEOGREFIA Planeta Nowa kl 1 zad8 str 43 , oto one :


1. Wyjaśnij, dlaczego himalaisci zabieraja ze sobą na wyprawy w najwyzsze góry:
a) butle tlenową
b)czekan i raki
c)puchową kurtkę i ciepłe rękawice
d) okulary lodowe

Bedze wdzięczna jeżeli ktos napisze mi jeszcze zad 9 str 45 . podpunkty a,b,c,d,e,f

2

Odpowiedzi

2010-01-18T19:32:19+01:00
A)himalaiści jak są wysoko wtedy im brakuje tlenu i muszą mieć
B)Czekany są po to jak jest lód to wbija i mogą iść i mają szanse ze nie spadną na takiej same zasadzie działaj raki .
C)Puchowe kurtki po to bo jest bardzo zimno u góry rękawice też bo można ręce odmrozić.
D)Okulary lodowe są takie ze nie powstaje na nich lud ani śnieg a też są potrzebne bo jak jest śnieżyca okulary pomagaj widzieć czyli poprawiają widoczność
16 2 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T19:34:31+01:00
Ad. A ponieważ na wysokościach powyżej 1000m.n.p.m występuja problemy z oddychaniem.
Ad. b) czekan i raki przydają się podczas wspinaczki po lodowym terenie .
czekan to (topór) dzięki któremu mozemu się zaczepic o lód podczas np.: spadania
raki - sa to nakładki na buty składające się z wielu wytrzymałych ,długich igieł na których możemy swobodnie chodzic po lodzie
Ad. C)
Ciepła odzież to podstawa podczas wyprawy w góry.
Kiedy idziemy 100 metrów w zwyż temperatóra spada o 0.6 stopnia ( a niektóre góry maja ponad 2000m.)
Ad.D)
Okulary lodowe - przydaja się z powodu zamieci snieżnych. Występuja one bardzo często ,a nawet zawsze na kilkotysiecznikach. -sa to najwyższe góry jak coś :)
Ułatwiają one widocznośc itp . ;D oczywiście nie przepisujuj dosłownie wszystkiego :)
41 4 41