1.Wanna napełnia się wodą w czasie 50 minut , jeżeli jest odkręcony kran z zimną wodą , natomiast gdy odkręcony jest kran z ciepłą woda w czasie 40 minut.Jaka część wanny zostanie napełniona w czasie 10 minut , gdy odkręcony jest kran :
a)z zimną
b)z ciepłą
c)z zimną i ciepłą jednocześnie

2.Sprzedano a biletów normalnych po b zł i tyle samo ulgowych ze zniżką 25%.zapisz w możliwie najprostszy sposób wyrażenie określające wartość wszystkich sprzedanych biletów.

3.W trójkącie równoramiennym wysokości poprowadzone do ramion tego trójkąta przecinają się pod kątem 100 °.Oblicz miary kątów wewnętrznych danego trójkąta.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T19:33:59+01:00
Z1
a) ⅕
b) ¼
c) ¼+⅕ to po sprowadzeniu do wspolnego mianownika bedzie 9/20.
z2
ab+a*(b-b25%)

z3
to kat wierzcholkowy z katem 100stopni tez bedzie mial 100stopni. To jest ten naprzciwko. A te dwa beda mialy po 80 stopni. 100+100=200 i wiedzac ze kolo ma 360 stopni to 360-200=160
ale sa dwa a wiadomo ze takie same bo wierzcholkowe czyli 160/2=80 stopni :)

Na 99% dobrze:)
2010-01-18T19:35:53+01:00
1, a) jedna piata wanny
b) jedna czwarta wanny6
c)zalezy czy dwa krany czy jeden po polowie

2. ab+ab-(25%b)

3 sorry ale z geometrii nie jestem zbyt dobra wiec nie chce pisac bzdur bo mozesz dostac zla ocene