Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-18T20:34:42+01:00
Stosunek 3:5
3 + 5 = 8

120cm2 / 8 = 15 cm2

1. 3 * 15cm2 = 45cm2

2. 5 * 15cm2 = 75cm2


45cm2 + 75cm2 = 120cm2
2010-01-18T23:32:28+01:00
Stusunek 3:5

3 + 5 = 8 <-- przez tą liczbę dzielimy całość

120cm² / 8 = 15 cm²

I trójkąt: 3 * 15cm² = 45cm²

II trójkąt: 5 * 15cm² = 75cm²

Sprawdzenie:
3/8 = 0,6
45/75 = 0,6

45cm² + 75cm² = 120cm²

Mam nadzieję że pomogłam,
Pozdrawiam ;)