1. Oblicz pole prostokąta o wymiarach:
a) 7cm x 0,8dm
b) 1,23cm x 0,6cm
c) 2 ³/₄m x 1 ½m

2. Olicz pole kwadratu o boku 43dm.

3. Oblicz obwód kwadratu, którego pole wynosi 64cm²

4. Pole prostokąta wynosi 28cm², a jeden z jego boków ma długość 7cm. Oblicz drugi bok prostokąta, a następnie oblicz jego obwód.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T19:35:06+01:00
1) a) 7cm x 0,8dm = 7cm x 8 cm = 56 cm2
b) 1,23cm x 0,6cm = 0,738 cm2
c) 2 ³/₄m x 1 ½m = 4,125 m2

2) a=43dm
P=a2=43*43=1849 dm2

3) P=64cm2
a=Pierwiastek z 64 = 8 cm

4) P=28cm2
a=7 cm
P=a*b
28=7*b
b=4 cm
Ob = 2a + 2b = 8 + 14 = 22 cm
1 5 1
2010-01-18T19:37:12+01:00
1.
a)7x0,8dm=56cm2
b)1,23x0,6cm=0,738cm2
c)2i3/4x1i1/2=4,125
2.
Pole kwadratu to a*a
43dmx43dm = 1849dm
3.
Pole 64cm2
a 8x8=64cm2
czyli bok kwadratu wynosi 8cm
A obwod to 8x4=32
4.
Zróbmy równanie
a to bedzie drugi bok jak cos potem mozesz zamienic na x
7x a =28 cm2
28cm:7 =4
a=4 - drugi bok prostokata

Ob = 2x7 + 2x4 = 14+8=22cm

1 5 1
2010-01-18T19:44:20+01:00
1)
Pprostokąta=ab
a) a=7cm
b=0,8dm=8cm
P=7 * 8 = 56 (cm2)
b)
a=1,23cm
b=0,6cm
P=1,23 * 0,6 =0,738 (cm2)
c)
a=2 3/4m
b= 1 1/2m
P=2 3/4 * 1 1/2=
4,125m2
2))
a=43dm=430cm
P=a2
p=43 * 43 =1849dm2

3))
pkwadratu=64cm2
a=pierwiastek kwadratowy z 64
a=8cm
obw=4a
obw=4 * 8 = 32 (cm)
4))
Pprostokąta=28cm2
a=7cm
b=?
Pp=ab
28=7 * b
b=28 : 7
b=4 (cm)
obw=2a+2b
obw=2 *7 + 2*4
obw=14+8
obw=22 (cm)