Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T19:34:54+01:00
Zoladek:
-gruczoly w scianie zoladka-podpuszczka,pepsyna
-jekito cienkie-wchlanianie mleczka pokarmowego
-jelito grube-wchlanianie wody i soli mineralnych
-watroba-wytwarza zolc,unieczynnia niektore substancje szkodliwe,magazynuje weglowodany w postaci glikogenu
-trzustka-wytwarza enzymy trawienne
-dwunastnica-watroba ma przewody laczace z dwunastnica-wytwarzanie zolci,ktora rozbija tluszcze na drobne kropelki-trzustka ma przewody laczace z dwunastnica-lipaza-trawienie tluszczow.
2010-01-18T19:39:24+01:00
W żoładku gromadzi się pokarm,miesza się z sokiem żołądkowym (złożonym z pepsyny,podpuszczki)- które częściowo trawią białko. W żołądku wyniszczane są bakterie które dostają się razem z pokarmem do żołądka.