Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T19:42:59+01:00

Zabytkowy kosciół w Barcianach
W Barcianach zobaczyć możemy gotycki kościół z ok. 1389 roku kilkukrotnie rozbudowywany w późniejszych wiekach (przebudowa wieży w latach 1729-1741 i w 1804 oraz dobudowa kruchty w 1783 roku)...

Sanktuarium Maryjne w Gietrzwałdzie
Kościół był wiele razy przebudowywany. Pierwszy raz kapitalnego remontu dokonano już w XVI wieku, potem w okresie baroku świątynię wyposażono w nowe ołtarze. W połowie 1790 roku biskup Ignacy Krasicki nadał kościołowi dwa nowe tytuły: św. Jana Ewangelisty i św. Apostołów Piotra i Pawła. Następnie w XIX wieku ówczesny proboszcz -Józef Jordan - doprowadził do rozbudowy kościoła...

Klasztor Kamedułów
Jeszcze za księcia Witolda na wyspie wzniesiono dwór my�liwski (rozbudowany za Władysława IV). Okolice Wigier były ulubionym miejscem polowań polskich władców. Polowali tu m.in. Wałdysław Jagiełło i Zygmunt August. W 1667 r. król Jan Kazimierz nadał wyspę wraz z zabudowaniami i okoliczne jeziora oraz duży kawał puszczy, zakonomi kontemplacyjnemu kamedułów. Kameduli przybyli w roku następnym i założyli swoją siedzibę...

Sanktuarium w Świętej Lipce
Ta niewielka miejscowość znana już od XV wieku jako miejsce licznych pielgrzymek położona jest w pobliżu Kętrzyna nad jeziorem Dejnowa. Co roku ponad 100 tys. turystów przyjeżdżających na Warmię i Mazury odwiedza znajdujące się tu Sanktuarium Maryjne. Z powodu licznych grup pielgrzymów Swięta Lipka często nazywana jest Częstochową Północy...

Klasztor Starowierców
Zespół klasztorny (we wsi wojnowo) zbudowany w połowie XIX wieku. Wjeżdżając do wioski od strony Ukty po lewej stronie znajduje się cerkiew prawosławna. Na końcu wsi z prawej strony głównej wiejskiej drogi znajduje się dawny żeński klasztor starowierców z maleńką molennš. Zabudowania otacza murek ze skromną bramą. Wokół podwórza ciągną się budynki zakonne i gospodarcze...

Kościół w Sokolicy
Zbudowany w połowie XIV stulecia. Jest to kościół w stylu gotyckim, wybudowany z cegły układanej w wiązania wendyjskie i polskie, orientowany, salowy, bez oddzielnego prezbiterium, z wieżą od strony zachodniej...

Kościół w Łabędniku
Kościół gotycki. Zbudowano go najprawdopodobniej w wieku XIV. Korpus kościoła od południa zakończony jest kruchtą ze szczytem schodkowym, od północy zaś kaplicą grobową von Groebenów, krytą kopulastym dachem blaszanym, dobudowaną w XIX wieku..
2 4 2
2010-01-18T19:43:31+01:00
Zabytki:

-kościół Św. Jakuba z XIV w. (od 1945 r. konkatedralny), gotycki, z cegły, wznoszony etapowo od 1380 do 1445r. Sklepiony został w pierwszej połowie XVI w. Około 1562-96 została odbudowana wieża.

-kościół Serca Jezusowego z lat 1901-03, neogotycki zbudowany według projektu Fritza Heitmanna; halowy z wieżą frontową i dwiema wieżami ujmującymi prezbiterium

- kościół św. Józefa zbudowany w latach 1912-13 według projektu Fritza Heitmanna. Neoromański, bazylikowy, na rzucie krzyża łacińskiego z ośmiobocznym masywem na przecięciu naw i dwuwieżową fasadą

- Zabytkowy kosciół w Barcianach
W Barcianach zobaczyć możemy gotycki kościół z ok. 1389 roku kilkukrotnie rozbudowywany w późniejszych wiekach (przebudowa wieży w latach 1729-1741 i w 1804 oraz dobudowa kruchty w 1783 roku)...

-Klasztor Kamedułów
Jeszcze za księcia Witolda na wyspie wzniesiono dwór myśliwski (rozbudowany za Władysława IV). Okolice Wigier były ulubionym miejscem polowań polskich władców. Polowali tu m.in. Wałdysław Jagiełło i Zygmunt August. W 1667 r. król Jan Kazimierz nadał wyspę wraz z zabudowaniami i okoliczne jeziora oraz duży kawał puszczy, zakonomi kontemplacyjnemu kamedułów. Kameduli przybyli w roku następnym i założyli swoją siedzibę...
1 5 1
2010-01-18T19:44:26+01:00
Sakralne:

-Zabytkowy kosciół w Barcianach
-Sanktuarium Maryjne w Gietrzwałdzie
-Klasztor Kamedułów
-Sanktuarium w Świętej Lipce
-Klasztor Starowierców

Świeckie:
-Zamek krzyżacki Barcianach
-Zamek w Bemowiźnie
- Zamek krzyżacki Bratani
- Ar klity
- Brzeźnica

Liczę na naj:P



2 4 2