Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T19:58:25+01:00
Polietylen - (PE) przezroczysty, woskowaty. traci elastyczność POD WPŁYWEM ŚWIATŁA SŁONECZNEGO.
polipropylen - polimer z grupy poliolefin. jest jednym z najczęściej używanych tworzyf sztucznych.
polichlorek winylu - biały proszek, odporny na działanie wielu rozpuszczalników.
polistyren - stanowi podstawę wielu tworzyw sztucznych. otrzymywany w procesie polimeryzacji styrenu.
teflon - jest najczęściej produkowany w procesie emulsyjnej polimeryzacji tetrafluoroetylenu. W wyniku tego procesu otrzymuje się emulsję tego polimeru w wodzie, benzynie lub eterze naftowym, którą można przerabiać na granulat lub stosować po zatężeniu jako środek do pokrywania powierzchni lub dodawania do np: smarów.
(starałam się skrócić) ;-c
kauczuk syntetyczny - ogólna nazwa wszystkich kauczuków, otrzymywanych na drodze sztucznej syntezy chemicznej. Stanowi podstawowy składnik sztucznej gumy.

niektóre z głowy, z zeszytu, z netu... starałam się wszystko jak najkrócej... POWODZENIA :* i jeżeli coś nie tak, to strasznie przepraszam.
4 2 4
2010-01-18T20:01:56+01:00
Polietylen-symbol przemysłowy PE, giętki, woskowaty, przezroczysty, termoplastyczny. Używany do wyrobu: folii, rur, pojemników, nart, żagli, markerów, zmywaczy do paznokci oraz toników

polipropylen- jest to polimer z grupy poliolefin, zbudowany jest z merów. Otrzymuje sie w wyniku polimeryzacji, który jest otrzymywany z ropy naftowej.


polichlorek winylu-tworzywo sztuczne, otrzymywane w wyniku polimeryzacji monomeruc-chlorku winylu

polistyren-polimer z grupy poliolefin otrzymywany w procesie polimeryzacji styrenu, pochodzącego zwykle z procesu katalitycznego odwodornienia etylobenzenu

teflon- nazwa handlowa polimeru o nazwie systematycznej: politetrafluoroetylen


kauczuk syntetyczny-ogólna nazwa wszystkich kauczuków, otrzymywanych na drodze sztucznej syntezy chemicznej, podst. składnik sztucznej gumy
1 2 1